Környezetvédelmi szabályzat

A környezet védelmének általános szabályairól az 1995. évi LIII. törvény rendelkezik. A környezetvédelmi szabályozás célja a környezeti értékek és a nemzeti vagyon megőrzése és védelme, minőségének javítása, alapfeltétel az élővilág, az ember egészsége és életminősége szempontjából.

A Környezetvédelmi Szabályzat megfelelő keretet teremt az egészséges környezet kialakításához és fenntartásához és elősegíti az emberi egészség védelmét, az életminőség környezeti feltételeinek javítását, a természeti erőforrások megőrzését és fenntartását, valamint az azokkal való ésszerű takarékos és az erőforrások megújulását biztosító gazdálkodást.

A munkahelyi környezet elemeit önmagában, valamint a többi környezeti elemmel egységben kell figyelembe venni, ezért igénybevételüket és terhelésüket ennek megfelelően kell szabályozni. A Környezetvédelmi Szabályzat tökéletesen lefedi ezt a szabályozást, kiváltja azokat a szabályozási területeket, amelyekre jogszabály a munkáltatót írásbeli kötelezettséggel terheli, a követelmények teljesítésének módját beleillesztheti a szabályrendszerbe.

A Környezetvédelmi Szabályzat elkészítése akkor indokolt, amikor az adott cégnek tevékenységéből adódóan (pl: növénytermesztés, kertészet, állattenyésztés, húsfeldolgozás, tejtermékgyártás, papírgyártás, szeszesital-gyártás, festékgyártás, gyógyszergyártás, cementgyártás, fényforrás-gyártás, gépjármű-gyártás, veszélyes hulladéktárolók, szennyvíztisztító telep, stb.) a Környezetvédelmi törvénynek, egyéb környezetvédelmi jogszabálynak, rendeleteknek kell megfelelnie.

A Környezetvédelmi Szabályzat tartalmazza az adott cég környezetvédelemmel kapcsolatos feladatait, a feladatok elvégzésére és koordinálására (a cégen belül) felelős személyeket jelöl ki.

A Környezetvédelmi Szabályzat elkészítését nem írja elő jogszabály, viszont minden olyan cégnél szükséges, ahol a feladatok programozhatósága érdekében a környezetvédelemmel kapcsolatban többféle jogszabálynak kell megfelelni. Valamint azoknál a cégeknél, ahol fontosnak tartják az ISO 14001 szabványnak (Környezetközpontú Irányítási Rendszer) való megfelelést.

A Környezetvédelmi Szabályzat hazai alkalmazása óta a tapasztalatok szerint ez a feladatokat rendszerező, és a felelősöket megjelölő dokumentum a nyomon követhetőséget kiválóan szolgálja.

Aktualizálása akkor szükséges, ha jogszabályváltozás, tevékenység-változás, esetleg átszervezés miatt a felelősökben változás következik be.

A Környezetvédelmi Szabályzat tartalmi és formai elemeire nincs jogszabályi előírás, de összhangban kell lennie a Környezetvédelmi törvény előírásaival, ennek megfelelően - a cég tevékenységétől függően - az alábbi részekre tagolható:

  • szabályzat területi, személyi, tárgyi és időbeli hatálya;
  • fogalmak meghatározása;
  • környezetvédelmi szervezet felépítése;
  • környezetvédelmi szabályok, előírások;
  • munkáltatói jogokat gyakorló feladatai;
  • munkavállalók feladatai;
  • környezetvédelmi oktatás szabályai;
  • föld, víz, levegő, épített környezet, természet védelme;
  • zaj és rezgésvédelem szabályai;
  • veszélyes anyagokkal végzett tevékenység szabályai;
  • hulladékkezelés,
  • speciális szabályok;
  • rendkívüli események.

A Környezetvédelmi Szabályzatban foglaltakat a munkáltató a munkavállalókkal és a gazdálkodó szervezettel kapcsolatba kerülőkkel (külső munkavállalók, szállóvendégek, gyakornokok stb.) köteles megismertetni és betartatni.

A Környezetvédelmi Szabályzat oktatásának megtörténtét oktatási naplóban kell rögzíteni, és azt az érintettek aláírásával igazolni kell!

Amennyiben szüksége van Környezetvédelmi Szabályzatra, de nincs erre a feladatra munkavállalója, kérje egyedi ajánlatunkat!

Kérjük az Ajánlatkérés során mindenképpen adja meg az alábbi adatokat:
  • a cég nevét, adószámát;
  • a cég telephelyét, ahol a tevékenységét végzi;
  • a cég tevékenyéségét;
  • rendelkeznek- e Környezetközpontú Irányítási Rendszerrel?
  • rendelkeztek-e a múltban környezetvédelmi szabályzattal?
  • rendelkeznek-e hulladékkezelési utasítással?
  • kapcsolattartási adatokat (név, telefonszám, email)

Amennyiben beérkezik az ajánlatkérése, rövid időn belül felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Kapcsolatfelvételig szíves türelmét kérjük!

Híreink

Munkabaleseti statisztika 2018

2019.03.07-én megjelent a Pénzügyminisztérium Munkavédelmi Főosztályának tájékoztatása a munkabalesetek alakulásáról. Az elmúlt 5 év adatait összehasonlítva megállapítható, hogy az összes munkabalesetek számát tekintve növekedés, míg a halálos balesetek számát tekintve stagnálás figyelhető meg, de összességében bőven van még mit tenni a balesetek megelőzése és a biztonságos munkahelyek megteremtése és megóvása érdekében. Részletek

Gépek üzembehelyezése

Milyen intézkedések és vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy akár egy újonnan vásárolt gép munkavédelmi szempontból törvényesen is használható legyen a szervezett munkavégzés keretein belül? Erről szól Bajusz József géplaborvezető kollégánk összegzése. Részletek

Társasházak tűzvédelme

A Lánglovagok Tűzvédelmi Tudásbázis statisztikai adatai alapján megállapítható, hogy Magyarországon évente 6-7 ezer lakóházban, személyi ingatlanban történik tűzeset, mely esetek jelentős része a tűzvédelmi szabályok betartásával, odafigyeléssel megelőzhető lenne. A következőkben a leggyakrabban felmerülő kérdésekre, felvetésekre keressük a választ, Viszóczky Bence munkabiztonsági és tűzvédelmi tanácsadó kollégám írása által. Részletek

Hírlevél feliratkozás