Foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatások

A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. Törvény szerinti feladatai ellátása érdekében a munkáltatónak foglalkozás-egészségügyi szolgálatot (azaz üzemorvost) kell biztosítania a munkavállalók számára a munkahelyen.

A foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatás feladata a munkabiztonsággal (munkavédelemmel) szorosan együttműködve a munkavállalók munkahelyi egészségének megóvása. A dolgozók idejük meghatározó részét a munkahelyükön töltik, ahol különböző ártalmaknak lehetnek kitéve. (pl. zaj, kémiai anyagok, stressz, bakteriális, vírusos kórokozók stb).

Érdemes nagyobb figyelmet fordítani a megfelelő Foglalkozás-egészségügyi szolgáltató kiválasztására, ahol a munkavállalók vizsgálata nagy körültekintéssel és alapossággal történik, és nem csak szükséges adminisztrációs teherként jelentkezik.

A nagyobb biztonság érdekében (stabilabb, egészségesebb munkavállalói állomány) az is megoldást jelenthet, ha a Foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatást plusz vizsgálatokat jelentő szűrési csomagokkal, úgynevezett menedzserszűrési csomagokkal egészítik ki. Szűrési csomagjainkat cégek és magánszemélyek is igénybe vehetik.  (Menedzserszűrési szolgáltatásunk csak Szekszárdon érhető el.)

Munkánk alapelve a megelőzés: elsődlegesen a munkahelyi veszélyforrások által elszenvedhető egészségkárosodások, betegségek megelőzése, másodlagosan a foglalkozással összefüggésbe hozható betegségek korai felismerése, harmadlagosan az esetlegesen kialakult egészségkárosodások rosszabbodásának megakadályozása gondozással, rehabilitációval.

 Mit tartalmaz a foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatásunk?

  • a munkaköri alkalmassági vizsgálatok nyilvántartását és programozását,
  • előzetes, időszakos, soron kívüli, záró munkaköri alkalmassági vizsgálatok elvégzését, és az ehhez szükséges szakorvosi vizsgálatok kezdeményezését;
  • foglalkozási megbetegedések, fokozott expozíciós esetek bejelentését, kivizsgálását;
  • a munkakörülmények és a munkavégzés egészségkárosító hatásainak írásban dokumentált vizsgálatát évente egyszeri alkalommal;
  • változás bekövetkezésekor a munkakörülmények és a munkavégzés egészségkárosító hatásainak írásban dokumentált vizsgálatát soron kívül;
  • az egyéni védőeszközökkel kapcsolatos tanácsadást;
  • a munkavállalók munkakörülményeivel kapcsolatos, egészséget érintő kérdésekkel összefüggő felvilágosítását;
  • külön jogszabályban előírtak szerint a munkakörhöz kötött védőoltásokkal kapcsolatos feladatokat;
  • a krónikus megbetegedésben szenvedő munkavállalók megelőző gondozását;
  • szervezzük, végezzük az expozícióban dolgozók biológiai vizsgálatainak mintavételét (vér, vizelet),
  • részt veszünk a Megbízó munkavédelmi szemléin, munkahigiénés jegyzőkönyvet készítünk,
  • Megbízó haladéktalan tájékoztatását a munkavállaló alkalmasságáról vagy alkalmatlanságáról, a szükséges intézkedésekről,
  • az Egyszerűsített foglalkoztatáshoz kapcsolódó foglalkoztathatósági szakvélemény kiállítását,
  • közúti járművezetők (1. és 2. alkalmassági csoport) egészségi alkalmasságának megállapítását a 13/1992. (VI. 26.) NM rendelet alapján,
  • gépkezelői jogosítvány meghosszabbítását, azon Megbízó alkalmazásában álló munkavállalók számára, akik a munkakörükhöz kapcsolódóan gépkezelői (targonca, daru stb.) jogosítvánnyal rendelkeznek (a 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet 4. számú melléklete alapján).

 A foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatásunk keretében közreműködünk az alábbi feladatokban:

  • munka-egészségügyi -, fiziológiai-, ergonómiai, -higiénés feladatok megoldásában,
  • a munkahelyi veszélyforrások feltárásában,
  • a Megbízó katasztrófamegelőző, -elhárító, -felszámoló és az előidézett károsodások rehabilitációs tervének kidolgozásában,
  • a létesítmény, munkahely, munkaeszköz munkaegészségügyi üzembe helyezésének véleményezésében,
  • a foglalkozási rehabilitációban,
  • a munkahelyi elsősegélynyújtás tárgyi, személyi és szervezési feltételeinek biztosításában, a sürgős orvosi ellátás megszervezésében.

Elsősegélynyújtó tanfolyamainkról a linkre kattintva tájékozódhat. 

Miért jó a munkáltatónak, ha dolgozóit foglalkozás-egészségügyi orvosi felügyelet alatt tudhatja?

  • hosszútávon egészséges, munkára képes dolgozókkal hatékonyabb, eredményesebb munkát tud végezni,
  • csökkenhet a táppénzes napok igénye,
  • nő a munkavállalók elégedettsége érezvén a munkáltatói törődést, odafigyelést,
  • dolgozóit az egészségi állapotuknak megfelelő terheléssel tudja foglalkoztatni egészségük megőrzése érdekében,
  • egészségkárosodással, munkabalesettel kapcsolatosan könnyebben tisztázható a károsodás eredete, a kártérítési felelősség,
  • minden munkaegészségüggyel kapcsolatos kérdésére, az optimális munkafeltételek megteremtéséhez szakmailag korrekt választ, segítséget kaphat,
  • nem utolsósorban törvényi kötelezettségének eleget tesz.

Miért jó a dolgozóknak, ha van foglalkozás-egészségügyi orvosuk?

  • munkájukkal kapcsolatos egészségügyi problémáikra szakavatott tanácsot, ellátást kapnak,
  • hosszútávon a munkaképességük megőrzése érdekében évente teljeskörű általános orvosi szűrővizsgálaton vehetnek részt, ahol képet kapnak egészségügyi állapotukról,
  • gyorsan, könnyen hozzáférnek az egészségügyi ellátáshoz számukra térítésmentesen.

Munkáltató alkalmassági vizsgálatra történő beutalása előtt kérjük, hogy tájékozódjon rendelőink helyszíneiről és elérhetőségeiről!

Rendelés helyszíne: 7100 Szekszárd, Tartsay u. 16.

Ergonom Kft. székháza, földszint

Rendelési idő:

Hétfő-Szerda-Csütörtök-Péntek: 08:00-12:00

Kedd:08:00-10:30


Orvosaink:

Dr.Czuczor Judit foglalkozás-egészségügyi szakorvos,

Dr. Herendi Zsolt foglalkozás-egészségügyi szakorvos,

Dr. Kolcsár Kinga foglalkozás-egészségügyi szakorvos jelölt

Ápolóink, asszisztencia:

Velencei Ágnes foglalkozás-egészégügyi szakápoló

Wilhelmné Tokics Andrea foglalkozás-egészségügyi szakápoló

Rácz Mónika foglalkozás-egészségügyi szakápoló

Sáfrán Ildikó általános egészségügyi asszisztens

Telefonos elérhetőség:

Hétfőtől Péntekig 08:00-16:00 között:

Mobil: +36 20 560 2229

E-mail: eu.szekszard@ergonom.hu

Rendelés helyszíne:

1089 Budapest Gaál Mózes u. 5-7. (ÖtHétház) 1. emelet 112. 113.

Rendelési idő:

Hétfő: 13:00-16:00

Szerda: 07:00-10:00 és 13:00-16:00


Orvosaink:

hétfő és szerda délután:

Dr. Beta Borbála foglalkozás-egészségügyi szakorvos,

szerda délelőtt:

Dr.Rhém Márta foglalkozás-egészségügyi szakorvos


Ápolónk:

Aradi Lászlóné Erzsike üzemi szakápoló, diplomás ápoló

Telefonos elérhetőség:

hétfő, kedd, csütörtök, péntek 8:00-16:00-ig; szerda: 7:00-15:00-ig

Mobil:             +36 20 410 7750

E-mail:            eu.budapest@ergonom.hu

Rendelés helyszíne: 7400 Kaposvár, Szántó u. 19. földszint

Rendelési idő:

Hétfő: 08:00-09:00

Kedd: 08:00-11:00   

Szerda: 08:00-09:00    

Csütörtök: 08:00-10:00

Péntek: 12:00-13:30

Orvosunk:

Dr. Gáll Gabriella

foglalkozás-egészségügyi szakorvos

Ápolónk:

Durczi Enikő
Durczi Enikő foglalkozás-egészségügyi szakápoló

Telefonos elérhetőség:

hétfő-péntek 08:00-16:00-ig

Mobil:              +36 30 865 7786

E-mail:             eu.kaposvar@ergonom.hu

 

Ajánlatkérés

Amennyiben Ön nem rendelkezik foglalkozás-egészségügyi szolgáltatással és szeretne ajánlatot kérni, akkor az alábbi sárga kiemelésre kattintva elolvashatja, hogy milyen adatok megadása szükséges az ajánlatkéréshez!

Társas vállalkozások esetén:

  • Cég neve:                                          
  • Fő tevékenysége:                                
  • Székhely címe:
  • Telephely címe (munkavégzés helye):  
  • Postázási címe:                                
  • Cégjegyzék száma:                             
  • Bankszámla száma:                            
  • Adószáma:                                          
  • Képviselője:
  • Munkavállalói létszám munkakörbe sorolva, telephely bontásban:
  • Kapcsolattartó neve:                        
  • Kapcsolattartó telefonszáma:             
  • Kapcsolattartó e-mailcíme:   

Egyéni vállalkozó esetén:

  • Neve:                                                   
  • Anyja neve:                                         
  • Személy azonosító igazolvány sz.:     
  • Születési helye és ideje:                      
  • Lakcíme:
  • Telephely címe (munkavégzés helye): 
  • Postázási címe:                                           
  • Bankszámla száma:
  • Adóazonosító jele:                               
  • Egyéni váll. nyilvántartási száma: 
  • Munkavállalói létszám munkakörbe sorolva, telephely bontásban:      
  • Kapcsolattartó neve:                           
  • Kapcsolattartó telefonszáma:             
  • Kapcsolattartó e-mailcíme:
 

Ajánlatkérését az ertekesites@ergonom.hu emailcímre küldje el!

Híreink

Tájékoztatás a veszélyhelyzet alatti működésünkről

A veszélyhelyzet továbbra is fennáll, ezért a Foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásunk igénybevétele előtt, kérjük olvassa el al az alábbi tájékoztatásunkat!

Együttműködésüket előre is köszönjük! Részletek

TÁJÉKOZTATÁS szekszárdi 13. számú háziorvosi körzet betegi részére

Az Ergonom Kft., mint a szekszárdi 13. számú háziorvosi praxis üzemeltetője eleget téve a Tolna Megyei Kormányhivatal kérésének tájékoztatja betegeit, hogy amennyiben még nem regisztráltak az oltásra, azt lehetőségük szerint tegyék meg az alábbi oldalon.
Részletek

Tájékoztatás a 104/2021 (III.5) Korm. rendelettel kapcsolatban

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy mindazon cégeknél, vállalkozásoknál, akiket nem korlátoz a 104/2021 (III.5) Korm. rendelet (a védelmi intézkedések ideiglenes szigorításáról), vagyis működnek, nyitva vannak stb., mi továbbra is biztosítjuk a szolgáltatásainkat, természetsen az előírt higiénés szabályok betartása mellett.

Mindenkinek kitartást és jó egészséget kívánunk!

Üdvözlettel:

Ergonom Kft. vezetése Részletek

Blog

Munkavédelmi tippek Petrával!

Új sorozatunkban Petra vezet végig bennünket a munka- és tűzvédelem világában, segít a vonatkozó jogszabályok között eligazodni. Kövesse Petrát, és legyen naprakész a biztonságos munkavégzés aktuális szabályait illetően! Részletek

Hírlevél feliratkozás