Foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatások

A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. Törvény szerinti feladatai ellátása érdekében a munkáltatónak foglalkozás-egészségügyi szolgálatot (azaz üzemorvost) kell biztosítania a munkavállalók számára a munkahelyen.

A foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatás feladata a munkabiztonsággal (munkavédelemmel) szorosan együttműködve a munkavállalók munkahelyi egészségének megóvása. A dolgozók idejük meghatározó részét a munkahelyükön töltik, ahol különböző ártalmaknak lehetnek kitéve. (pl. zaj, kémiai anyagok, stressz, bakteriális, vírusos kórokozók stb).

Érdemes nagyobb figyelmet fordítani a megfelelő Foglalkozás-egészségügyi szolgáltató kiválasztására, ahol a munkavállalók vizsgálata nagy körültekintéssel és alapossággal történik, és nem csak szükséges adminisztrációs teherként jelentkezik.

A nagyobb biztonság érdekében (stabilabb, egészségesebb munkavállalói állomány) az is megoldást jelenthet, ha a Foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatást plusz vizsgálatokat jelentő szűrési csomagokkal, úgynevezett menedzserszűrési csomagokkal egészítik ki. Szűrési csomagjainkat cégek és magánszemélyek is igénybe vehetik.  (Menedzserszűrési szolgáltatásunk csak Szekszárdon érhető el.)

Munkánk alapelve a megelőzés: elsődlegesen a munkahelyi veszélyforrások által elszenvedhető egészségkárosodások, betegségek megelőzése, másodlagosan a foglalkozással összefüggésbe hozható betegségek korai felismerése, harmadlagosan az esetlegesen kialakult egészségkárosodások rosszabbodásának megakadályozása gondozással, rehabilitációval.

 Mit tartalmaz a foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatásunk?

  • a munkaköri alkalmassági vizsgálatok nyilvántartását és programozását,
  • előzetes, időszakos, soron kívüli, záró munkaköri alkalmassági vizsgálatok elvégzését, és az ehhez szükséges szakorvosi vizsgálatok kezdeményezését;
  • foglalkozási megbetegedések, fokozott expozíciós esetek bejelentését, kivizsgálását;
  • a munkakörülmények és a munkavégzés egészségkárosító hatásainak írásban dokumentált vizsgálatát évente egyszeri alkalommal;
  • változás bekövetkezésekor a munkakörülmények és a munkavégzés egészségkárosító hatásainak írásban dokumentált vizsgálatát soron kívül;
  • az egyéni védőeszközökkel kapcsolatos tanácsadást;
  • a munkavállalók munkakörülményeivel kapcsolatos, egészséget érintő kérdésekkel összefüggő felvilágosítását;
  • külön jogszabályban előírtak szerint a munkakörhöz kötött védőoltásokkal kapcsolatos feladatokat;
  • a krónikus megbetegedésben szenvedő munkavállalók megelőző gondozását;
  • szervezzük, végezzük az expozícióban dolgozók biológiai vizsgálatainak mintavételét (vér, vizelet),
  • részt veszünk a Megbízó munkavédelmi szemléin, munkahigiénés jegyzőkönyvet készítünk,
  • Megbízó haladéktalan tájékoztatását a munkavállaló alkalmasságáról vagy alkalmatlanságáról, a szükséges intézkedésekről,
  • az Egyszerűsített foglalkoztatáshoz kapcsolódó foglalkoztathatósági szakvélemény kiállítását,
  • közúti járművezetők (1. és 2. alkalmassági csoport) egészségi alkalmasságának megállapítását a 13/1992. (VI. 26.) NM rendelet alapján,
  • gépkezelői jogosítvány meghosszabbítását, azon Megbízó alkalmazásában álló munkavállalók számára, akik a munkakörükhöz kapcsolódóan gépkezelői (targonca, daru stb.) jogosítvánnyal rendelkeznek (a 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet 4. számú melléklete alapján).

 A foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatásunk keretében közreműködünk az alábbi feladatokban:

  • munka-egészségügyi -, fiziológiai-, ergonómiai, -higiénés feladatok megoldásában,
  • a munkahelyi veszélyforrások feltárásában,
  • a Megbízó katasztrófamegelőző, -elhárító, -felszámoló és az előidézett károsodások rehabilitációs tervének kidolgozásában,
  • a létesítmény, munkahely, munkaeszköz munkaegészségügyi üzembe helyezésének véleményezésében,
  • a foglalkozási rehabilitációban,
  • a munkahelyi elsősegélynyújtás tárgyi, személyi és szervezési feltételeinek biztosításában, a sürgős orvosi ellátás megszervezésében.

Elsősegélynyújtó tanfolyamainkról a linkre kattintva tájékozódhat. 

Miért jó a munkáltatónak, ha dolgozóit foglalkozás-egészségügyi orvosi felügyelet alatt tudhatja?

  • hosszútávon egészséges, munkára képes dolgozókkal hatékonyabb, eredményesebb munkát tud végezni,
  • csökkenhet a táppénzes napok igénye,
  • nő a munkavállalók elégedettsége érezvén a munkáltatói törődést, odafigyelést,
  • dolgozóit az egészségi állapotuknak megfelelő terheléssel tudja foglalkoztatni egészségük megőrzése érdekében,
  • egészségkárosodással, munkabalesettel kapcsolatosan könnyebben tisztázható a károsodás eredete, a kártérítési felelősség,
  • minden munkaegészségüggyel kapcsolatos kérdésére, az optimális munkafeltételek megteremtéséhez szakmailag korrekt választ, segítséget kaphat,
  • nem utolsósorban törvényi kötelezettségének eleget tesz.

Miért jó a dolgozóknak, ha van foglalkozás-egészségügyi orvosuk?

  • munkájukkal kapcsolatos egészségügyi problémáikra szakavatott tanácsot, ellátást kapnak,
  • hosszútávon a munkaképességük megőrzése érdekében évente teljeskörű általános orvosi szűrővizsgálaton vehetnek részt, ahol képet kapnak egészségügyi állapotukról,
  • gyorsan, könnyen hozzáférnek az egészségügyi ellátáshoz számukra térítésmentesen.

Munkáltató alkalmassági vizsgálatra történő beutalása előtt kérjük, hogy tájékozódjon rendelőink helyszíneiről és elérhetőségeiről!

Rendelés helyszíne: 7100 Szekszárd, Tartsay u. 16.

Ergonom Kft. székháza, földszint

Rendelési idő:

Hétfő-Szerda-Csütörtök-Péntek: 08:00-12:00

Kedd:08:00-10:30


Orvosaink:

Dr.Czuczor Judit foglalkozás-egészségügyi szakorvos,

Dr. Herendi Zsolt foglalkozás-egészségügyi szakorvos,

Dr. Kolcsár Kinga foglalkozás-egészségügyi szakorvos jelölt

Ápolóink, asszisztencia:

Wilhelmné Tokics Andrea foglalkozás-egészségügyi szakápoló

Rácz Mónika foglalkozás-egészségügyi szakápoló

Sáfrán Ildikó általános egészségügyi asszisztens

Telefonos elérhetőség:

Hétfőtől Péntekig 08:00-16:00 között:

Mobil: +36 20 560 2229

E-mail: eu.szekszard@ergonom.hu

Rendelés helyszíne:

1089 Budapest Gaál Mózes u. 5-7. (ÖtHétház) 1. emelet 112. 113.

Rendelési idő:

Hétfő: 13:00-16:00

Szerda: 07:00-10:00 és 13:00-16:00


Orvosaink:

hétfő és szerda délután:

Dr. Beta Borbála foglalkozás-egészségügyi szakorvos,

szerda délelőtt:

Dr.Rhém Márta foglalkozás-egészségügyi szakorvos


Ápolónk:

Aradi Lászlóné Erzsike üzemi szakápoló, diplomás ápoló

Telefonos elérhetőség:

hétfő, kedd, csütörtök, péntek 8:00-16:00-ig; szerda: 7:00-15:00-ig

Mobil:             +36 20 410 7750

E-mail:            eu.budapest@ergonom.hu

Rendelés helyszíne: 7400 Kaposvár, Szántó u. 19. földszint

Rendelési idő:

Hétfő: 08:00-09:00

Kedd: 08:00-11:00   

Szerda: 08:00-09:00    

Csütörtök: 08:00-10:00

Péntek: 12:00-13:30

Orvosunk:

Dr. Gáll Gabriella

foglalkozás-egészségügyi szakorvos

Ápolónk:

Durczi Enikő
Durczi Enikő foglalkozás-egészségügyi szakápoló

Telefonos elérhetőség:

hétfő-péntek 08:00-16:00-ig

Mobil:              +36 30 865 7786

E-mail:             eu.kaposvar@ergonom.hu

 

Ajánlatkérés

Amennyiben Ön nem rendelkezik foglalkozás-egészségügyi szolgáltatással és szeretne ajánlatot kérni, akkor az alábbi sárga kiemelésre kattintva elolvashatja, hogy milyen adatok megadása szükséges az ajánlatkéréshez!

Társas vállalkozások esetén:

  • Cég neve:                                          
  • Fő tevékenysége:                                
  • Székhely címe:
  • Telephely címe (munkavégzés helye):  
  • Postázási címe:                                
  • Cégjegyzék száma:                             
  • Bankszámla száma:                            
  • Adószáma:                                          
  • Képviselője:
  • Munkavállalói létszám munkakörbe sorolva, telephely bontásban:
  • Kapcsolattartó neve:                        
  • Kapcsolattartó telefonszáma:             
  • Kapcsolattartó e-mailcíme:   

Egyéni vállalkozó esetén:

  • Neve:                                                   
  • Anyja neve:                                         
  • Személy azonosító igazolvány sz.:     
  • Születési helye és ideje:                      
  • Lakcíme:
  • Telephely címe (munkavégzés helye): 
  • Postázási címe:                                           
  • Bankszámla száma:
  • Adószáma:                               
  • Egyéni váll. nyilvántartási száma: 
  • Munkavállalói létszám munkakörbe sorolva, telephely bontásban:      
  • Kapcsolattartó neve:                           
  • Kapcsolattartó telefonszáma:             
  • Kapcsolattartó e-mailcíme:
 

Ajánlatkérését az ertekesites@ergonom.hu emailcímre küldje el!

Híreink

Munkavédelmi és/vagy Tűzvédelmi oktatás online

Tisztelt Érdeklődők!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy amennyiben nem rendelkeznek érvényes Munkabiztonsági és tűzvédelmi szolgáltatásokra vonatkozó megbízási szerződéssel (az Ergonom Kft-vel), melynek része a Munkavédelmi és/vagy Tűzvédelmi oktatás megtartása, akkor 2021.06.14-től adott a lehetőség számukra, hogy a Munkavédelmi és/vagy Tűzvédelmi oktatást online formában igénybe vegyék.

Ez a fajta képzésünk "zárt", vagyis nincs meghirdetett képzési időpont, a Megrendelővel a megrendelést (díjfizetést) követően állapodunk meg a képzés időpontjában. Részletek

Tájékoztatás a veszélyhelyzet alatti működésünkről

A veszélyhelyzet továbbra is fennáll, ezért a Foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásunk igénybevétele előtt, kérjük olvassa el al az alábbi tájékoztatásunkat!

Együttműködésüket előre is köszönjük! Részletek

TÁJÉKOZTATÁS szekszárdi 13. számú háziorvosi körzet betegi részére

Az Ergonom Kft., mint a szekszárdi 13. számú háziorvosi praxis üzemeltetője eleget téve a Tolna Megyei Kormányhivatal kérésének tájékoztatja betegeit, hogy amennyiben még nem regisztráltak az oltásra, azt lehetőségük szerint tegyék meg az alábbi oldalon.
Részletek

Blog

Munkára való alkalmasság

Milyen törvényi előírásoknak kell megfelelni a munkavállalóknak, amikor munkába állnak nap mint nap? Talán egyértelműnek tűnik a kérdés, mégis érdemes tisztában lennünk azzal, hogy kinek milyen kötelezettségei vannak. Összegyűjtöttük, hogy mire kell figyelniük. Olvassák el a témához kapcsolódó blogbejegyzésünket! Részletek

Baleset a munkahelyen

Sajnos a legnagyobb odafigyelés és körültekintő munkavégzés során is előfordulhatnak munkahelyi balesetek. Összegyűjtöttük, hogy mire szükséges figyelni a balesetek megelőzése érdekében, illetve, ha már bekövetkezett a baj, akkor mit tegyenek: Részletek

Milyen feladatai vannak a munkáltatónak, ha munkahelyen veszélyes anyagokat használnak, tárolnak?

A munkahelyen tárolt és használt veszélyes anyagokhoz tartozó biztonsági adatlapokat meg kell őrizni és egyes hatósági ellenőrzések alkalmával ezeket be kell mutatni (ha kérik). A biztonsági adatlap az tartalmaz minden olyan releváns információt, amit az anyag használatával, tárolásával, veszélyességével és a keletkezett veszély elhárításával (bőrre került, szembe került, légtérbe került stb.) kapcsolatban tudni kell. Részletek

Hírlevél feliratkozás