Foglalkozás-egészségügyről bővebben

A foglalkozás-egészségügyi alapellátást a mindenkori jogszabályi elvárásoknak (1993. évi XCIII. törvény végrehajtásáról szóló többször módosított 89/1995. (VII.l4.) Kormányrendelet, valamint a többször módosított 27/1995. (VII.25.) . NM. rendelet) megfelelően, az abban szabályozottak szerint végezzük.

Jelenleg 411 céggel állunk szerződéses kapcsolatban a foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatás tekintetében. Ez összességében 14.023 munkavállaló ellátását jelenti (2020.11.04. adatok alapján). A 3 saját működtetésű rendelőnkön (Budapest, Szekszárd, Kaposvár) kívül, alvállalkozó orvosaink által az ország 72 településén biztosítjuk ügyfeleink részére a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatást.

Üzemorvos a munkahelyen

A munkavédelemről szóló törvény szerinti feladatai ellátása érdekében a munkáltatónak foglalkozás-egészségügyi szolgálatot (azaz üzemorvost) kell biztosítania a munkavállalók számára a munkahelyen.

A foglalkozás-egészségügyi szolgálat két módon biztosítható a munkahelyen: vagy a munkáltató maga tart fenn ilyen szolgálatot, vagy külső szolgáltatót vesz igénybe. Azok a munkáltatók, akik nem tartanak fenn szolgálatot, továbbá a munkaügyi központok, a települési önkormányzatok és a szakképző intézmények a vizsgálatok elvégzése ellenében térítési díjat fizetnek a szolgáltatást végzőnek. A díjak mértékét a foglalkozás-egészségügyi szolgálatról szóló 89/1995. (VII. 14.) kormány rendelet tartalmazza. A rendeletben foglalt díjaktól azonban megállapodással el lehet térni.

A szolgálat feladatai

A foglalkozás-egészségügyi szolgálatnak elsősorban preventív, megelőző szerepe van. A foglalkozás-egészségügyi szolgálat elsősorban – a munkáltató felelősségének érintetlenül hagyásával – közreműködik az egészséges munkakörnyezet kialakításában és az egészségkárosodások megelőzésében. Feladata egyrészt a munkahelyi megterhelés (fizikai, szellemi, lelki) és a munkakörnyezeti kóroki tényezők (fizikai, kémiai, biológiai, pszichoszociális, ergonómiai) felkutatása, folyamatos ellenőrzése, másrészt hogy javaslatot tegyen arra, milyen módszerekkel lehet ezeket olyan szinten tartani, ami nem károsítja az egészséget. Hatáskörébe tartozik még a munkavállalók egészségének ellenőrzése. A foglalkozás-egészségügyi szolgálat a munkavédelemről szóló törvény alapján – többek között – részt vesz a munkavédelmi üzembe helyezésben, a munkabaleset kivizsgálásában. A munkáltatókat munkahigiéniai tanácsadással segíti, és a feladatai közé tartozik a veszélyhelyzetek megelőzése is.

Munkahigiénés vizsgálat

A munkahigiénés vizsgálat keretében a foglalkozás-egészségügyi szolgálat feltárja a munkakörnyezetben lévő kóroki (fizikai, kémiai, biológiai, ergonómiai, pszichoszociális) tényezőket, kidolgozza a végzett munkából és a munkakörnyezet hatásaiból adódó megterhelés mennyiségi meghatározására alkalmas eljárásokat, illetve olyan vizsgálatokat végez, amelyek eredményeként javaslat tehető a munkából és a munkakörnyezetből származó egészségkárosító kockázatok kezelésére (csökkentésére). A munkahigiénés vizsgálat az egészségkárosító kockázat meghatározásához és nyomon követéséhez szükséges. A 89/1995. (VII. 14.) korm. rendelet szerint a munkakörnyezeti műszeres vizsgálat keretében egyrészt a munkahelyi kémiai kóroki (gázok, gőzök, aeroszolok, porok okozta légszennyeződés mennyiségi, minőségi vizsgálata) és a fizikai kóroki (pl. zajszint, infra- és ultrahangszintek, rezgésterhelések, ionizáló és nem ionizáló sugárzásszintek, elektromágneses tér jellemzői) tényezőket vizsgálják. Idetartozik továbbá a fizikai terhelés, igénybevétel vizsgálata is. A biológiai expozíciós mutatókat a vizeletben és a vérben is vizsgálják. A munkahigiénés vizsgálatért fizetendő térítés összegéről a megrendelőnek és a vizsgálatot végzőnek meg kell állapodnia.

Amennyiben Ön nem rendelkezik foglalkozás-egészségügyi szolgáltatással és szeretne ajánlatot kérni, akkor az alábbi sárga kiemelésre kattintva elolvashatja, hogy milyen adatok megadása szükséges az ajánlatkéréshez!

Társas vállalkozások esetén:

  • Cég neve:                                          
  • Fő tevékenysége:                                
  • Székhely címe:
  • Telephely címe (munkavégzés helye):  
  • Postázási címe:                                
  • Cégjegyzék száma:                             
  • Bankszámla száma:                            
  • Adószáma:                                          
  • Képviselője:
  • Munkavállalói létszám munkakörbe sorolva, telephely bontásban:
  • Kapcsolattartó neve:                        
  • Kapcsolattartó telefonszáma:             
  • Kapcsolattartó e-mailcíme:   

Egyéni vállalkozó esetén:

  • Neve:                                                   
  • Anyja neve:                                         
  • Személy azonosító igazolvány sz.:     
  • Születési helye és ideje:                      
  • Lakcíme:
  • Telephely címe (munkavégzés helye): 
  • Postázási címe:                                           
  • Bankszámla száma:
  • Adószáma:                               
  • Egyéni váll. nyilvántartási száma: 
  • Munkavállalói létszám munkakörbe sorolva, telephely bontásban:      
  • Kapcsolattartó neve:                           
  • Kapcsolattartó telefonszáma:             
  • Kapcsolattartó e-mailcíme:

Amennyiben beérkezik az ajánlatkérése, rövid időn belül felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Kapcsolatfelvételig szíves türelmét kérjük!

Híreink

Munkavédelmi és/vagy Tűzvédelmi oktatás online

Tisztelt Érdeklődők!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy amennyiben nem rendelkeznek érvényes Munkabiztonsági és tűzvédelmi szolgáltatásokra vonatkozó megbízási szerződéssel (az Ergonom Kft-vel), melynek része a Munkavédelmi és/vagy Tűzvédelmi oktatás megtartása, akkor 2021.06.14-től adott a lehetőség számukra, hogy a Munkavédelmi és/vagy Tűzvédelmi oktatást online formában igénybe vegyék.

Ez a fajta képzésünk "zárt", vagyis nincs meghirdetett képzési időpont, a Megrendelővel a megrendelést (díjfizetést) követően állapodunk meg a képzés időpontjában. Részletek

Tájékoztatás a veszélyhelyzet alatti működésünkről

A veszélyhelyzet továbbra is fennáll, ezért a Foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásunk igénybevétele előtt, kérjük olvassa el al az alábbi tájékoztatásunkat!

Együttműködésüket előre is köszönjük! Részletek

TÁJÉKOZTATÁS szekszárdi 13. számú háziorvosi körzet betegi részére

Az Ergonom Kft., mint a szekszárdi 13. számú háziorvosi praxis üzemeltetője eleget téve a Tolna Megyei Kormányhivatal kérésének tájékoztatja betegeit, hogy amennyiben még nem regisztráltak az oltásra, azt lehetőségük szerint tegyék meg az alábbi oldalon.
Részletek

Blog

Munkára való alkalmasság

Milyen törvényi előírásoknak kell megfelelni a munkavállalóknak, amikor munkába állnak nap mint nap? Talán egyértelműnek tűnik a kérdés, mégis érdemes tisztában lennünk azzal, hogy kinek milyen kötelezettségei vannak. Összegyűjtöttük, hogy mire kell figyelniük. Olvassák el a témához kapcsolódó blogbejegyzésünket! Részletek

Baleset a munkahelyen

Sajnos a legnagyobb odafigyelés és körültekintő munkavégzés során is előfordulhatnak munkahelyi balesetek. Összegyűjtöttük, hogy mire szükséges figyelni a balesetek megelőzése érdekében, illetve, ha már bekövetkezett a baj, akkor mit tegyenek: Részletek

Milyen feladatai vannak a munkáltatónak, ha munkahelyen veszélyes anyagokat használnak, tárolnak?

A munkahelyen tárolt és használt veszélyes anyagokhoz tartozó biztonsági adatlapokat meg kell őrizni és egyes hatósági ellenőrzések alkalmával ezeket be kell mutatni (ha kérik). A biztonsági adatlap az tartalmaz minden olyan releváns információt, amit az anyag használatával, tárolásával, veszélyességével és a keletkezett veszély elhárításával (bőrre került, szembe került, légtérbe került stb.) kapcsolatban tudni kell. Részletek

Hírlevél feliratkozás