Foglalkozás-egészségügyről bővebben

A munkavállalók életük nagyrészét munkahelyükön töltik, ahol különböző ártalmaknak lehetnek kitéve (például: zaj, kémiai anyagok, stressz, bakteriális és vírusos kórokozók, stb.).  Fontos kellő figyelmet fordítani a megfelelő foglalkozás-egészségügyi szolgáltató kiválasztására, ahol a munkavállalók vizsgálata kellő körültekintéssel és alapossággal zajlik, és nem csak szükséges adminisztrációs teherként jelentkezik. A foglalkozás-egészségügy feladata a munkabiztonsággal (munkavédelemmel) szorosan együttműködve a munkavállalók munkahelyi egészségügyi állapotának megőrzése és javítása.

Foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatásunkat a mindenkori jogszabályi elvárásoknak (a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény végrehajtására kiadott a foglalkozás-egészségügyi szolgálatról szóló 89/1995. (VII. 14.) Korm. rendelet, valamint a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásról szóló 27/1995. (VII. 25.) NM rendelet) megfelelően, az abban szabályozottak szerint végezzük, a munkáltatókra háruló foglalkozás-egészségügyi feladatokat ellátjuk.

A foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatásunkról és a szolgáltatás keretében végzett feladatokról részletesebben IDE KATTINTVA olvashatnak.

Cégünk, az ERGONOM Munkavédelmi Szolgáltató Kft. több mint három évtizedes tapasztalatával, sokrétű szolgáltatás-kínálatával, ügyfél centrikusságával bátran állíthatja, hogy egyedi szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. A munkahelyi életben felmerülő szinte minden típusú egészségügyi problémával találkoztunk már. Ügyfeleink között a legnagyobb vállalatoktól a pár fős kisvállalkozásokig minden típusú cég megtalálható. 

Üzemorvos a munkahelyen

A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény előírásai szerinti a munkáltatóknak valamennyi munkavállalójukra kiterjedően foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatást (azaz üzemorvost) kötelesek biztosítani. Az üzemorvos kulcsszerepet játszik a munkavállalók egészségének megőrzésében.

Az üzemorvos az a szakember, aki a szükséges munkaköri alkalmassági vizsgálatokat a munkáltató megbízásából az előírások szerinti ütemezésben és módon elvégzi. Az orvosi alkalmassági vizsgálat eredményeként pedig megállapítja a munkavállaló alkalmasságát vagy alkalmatlanságát az adott munkakörre vonatkozóan. Az üzemorvosi vizsgálat tehát egy egészségügyi alkalmassági vizsgálat, amely legalább évente egyszer minden munkavállaló számára kötelező.

A foglalkozás-egészségügyi szolgálat feladatai

A foglalkozás-egészségügyi szolgálatnak elsősorban preventív, megelőző szerepe van. A foglalkozás-egészségügyi szolgálat - a munkáltató felelősségének érintetlenül hagyásával - közreműködik az egészséges munkakörnyezet kialakításában és az egészségkárosodások megelőzésében. Feladata egyrészt a munkahelyi megterhelések (fizikai, szellemi, lelki) és a munkakörnyezeti kóroki tényezők (fizikai, kémiai, biológiai, pszichoszociális, ergonómiai) felkutatása, folyamatos ellenőrzése, másrészt hogy javaslatot tegyen arra, milyen módszerekkel lehet ezeket olyan szinten tartani, ami nem károsítja az egészséget.

Hatáskörébe tartozik még a munkavállalók egészségének ellenőrzése. A foglalkozás-egészségügyi szolgálat a munkavédelemről szóló törvény alapján - többek között - részt vesz a munkavédelmi üzembe helyezésben, a munkabalesetek kivizsgálásában. A munkáltatókat munkahigiénés, munkaegészségügyi és foglalkozás-egészségügyi tanácsadással segíti.

Munkahigiénés megfelelősségek ellenőrzése és vizsgálata, azaz munkahigiénés szemlék

A munkahigiénés megfelelősségek ellenőrzése és vizsgálata, vagy más nevén munkahigiénés szemle keretében a foglalkozás-egészségügyi szolgálat feltárja a munkakörnyezetben lévő kóroki (fizikai, kémiai, biológiai, pszichoszociális, ergonómiai) tényezőket, illetve olyan felméréséket végez, melyek eredményeként javaslat tehető a munkából és a munkakörnyezetből származó egészségkárosító kockázatok kezelésére (csökkentésére). A munkahigiénés szemle az egészségkárosító kockázat meghatározásához és nyomon követéséhez szükséges.

Amennyiben szeretne egyedi ajánlatot kapni foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatásunkra vonatkozóan, vagy további kérdése merült fel, kérjük az alábbi elérhetőségek egyikén jelezze felénk.

Telefonszám: +36 20 388 2730

E-mail-cím: ertekesites@ergonom.hu

 

Ajándék Munkavédelmi Checklista!

Híreink

Változások a munkavédelmi törvényben

A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény (továbbiakban: Mvt.) 2022. év végén több módosításon esett át. Nézzük, melyek ezek a változások! Részletek

A hála világnapja

Annyira sok mindenért lehetünk hálásak és sokszor elég egy apró gesztus is azok felé, akik segítő kezet nyújtanak nekünk nap mint nap! Részletek

Szekszárd Javáért kitüntető cím az ERGONOM Kft.-nek

Az idei évben Szekszárd Közgyűlése ünnepi ülés keretében az ERGONOM Munkavédelmi Szolgáltató Kft. részére adományozta a „Szekszárd Javáért” kitüntető címet a városért kifejtett kimagasló tevékenység elismerése gyanánt. Részletek

Blog

Vállalkozásba kezd? Munkavédelmi checklista az induláshoz!

Vállalkozást szeretne indítani, de nem tudja milyen dokumentumokkal kell, hogy rendelkezzen a munkabiztonság, munkavédelem, tűzvédelem és munkaegészségügy területén? Segítünk eligazodni az útvesztőben! Nemcsak cikkünk nyújt segítséget, hanem cégünk ebben együttműködő partner tud lenni induló vállalkozásának. Forduljon hozzánk bizalommal! Részletek

Levegőtisztaság-védelmi jelentés

A levegő védelméről szóló 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet előírásai alapján éves levegőtisztaság-védelmi jelentést annak az üzemeltetőnek kell benyújtania, aki engedélyköteles légszennyező pontforrást vagy diffúz forrást (pl. kémény, kürtő, kivezetés) üzemeltet. Részletek

Hulladékgazdálkodási bevallás teljesítése

Minden évben újra és újra kérdésként merül fel a cégek, vállalkozás életében, mikor vagyunk kötelezettek elkészíteni egy hulladékbevallást, annak mi az alapja? Részletek