Irodai munkavégzés

Az irodai munkavégzés esetén is szükség van munka- és tűzvédelemre?

Amennyiben az Ön cége irodai munkát végez, adminisztratív tevékenységet folytat, biztosan Önben is felmerült már ez a kérdés, hiszen a munkavédelem vagy a tűzvédelem szó hallatán nem feltétlenül az irodai munkavégzés jut az eszünkbe. Tekintettel arra, hogy az irodai munka valóban jelentősen eltér egy termelői vagy ipari tevékenységektől, ám mivel az irodákban is szervezett munkavégzés folyik, az ilyen munkahelyekre is vonatkoznak a munkavállalók egészségét és biztonságát védő előírások hosszú sora.

Befolyásoló előírások és jogszabályok:
  • a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. számú törvény;
  • a munkahelyek munkavédelmi követelményeinek minimális szintjéről szóló 3/2002. (II. 8.) SzCsM-EüM együttes rendelet
  • a képernyő előtti munkavégzés minimális egészségügyi és biztonsági követelményeiről szóló 50/1999. (XII. 1.) EüM rendelet
  • az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet

Ezek a jogszabályok egyrészt a munkáltatóra vonatkozó általános kötelezettségeket, másrészt az irodai munkahelyek kialakítására és használatára, valamint a képernyő előtti munkavégzésre vonatkozó előírásokat, normákat tartalmazzák.

Munkáltató munka- és tűzvédelmi feladatai:

A teljesség igénye nélkül, néhány fontosabb munka- és tűzvédelmi feladat a munkáltatókra nézve:

  • Kockázatértékelést kell készíttetni a munka jellegéből, a munkaeszközök használatából, a munkafeltételekből, illetve a munkakörnyezeti tényezők hatásaiból eredő egészségi és biztonsági kockázatok azonosítására, valamint a veszélyeztettek körének és a veszélyeztetettség mértékének meghatározására.
  • A munkavállalókat munkába álláskor, majd ezt követően meghatározott gyakorisággal ismétlődő munka- és tűzvédelmi oktatásban kell részesíteni.
  • A munkavállalókat előzetes, évenkénti időszakos, illetve soron kívüli munkaköri alkalmassági vizsgálatra, kétévenkénti látásvizsgálatra, szükség szerint szemészeti szakrendelésre kell beutalni.
  • Az irodai munkahelyeken is előírt az épületek érintésvédelmi ellenőrzése, a villamos berendezések tűzvédelmi szabványossági felülvizsgálata.

A tűzvédelem terén fontos feladat a tűzérzékelő, tűzjelzők, valamint a megfelelő tűzoltó készülékek biztosítása, a menekülési utak és vészkijáratok kijelölése, illetve a munkavállalók oktatása, tájékoztatása a tűzvédelemről.

Az irodaházi bérlőknek is szükségük van munka- és tűzvédelemre?

IGEN, szükségük van! Sokakban felmerül a kérdés, hogy abban az esetben, amikor irodaházban helyiséget bérelnek, vannak-e munka- és tűzvédelemmel kapcsolatos tennivalóik, vagy nyugodtan hátra dőlhetnek, abban a biztos tudatban, hogy az üzemeltető elvégzi helyettük ezeket a feladatokat. Az üzemeltető ugyan ellát bizonyos tűzvédelemmel kapcsolatos feladatot (elsősorban az irodaház egészére és a közös területekre vonatkozóan: pl. menekülési útvonalak kijelölése tűz esetére, tűzriadó gyakorlatok megtartása, tűzjelző berendezések, illetve tűzoltó készülékek karbantartása stb.), ez azonban az épület üzemeltetésével összefüggő kötelezettség, és nem fedi le a bérlő, mint munkáltatót terhelő kötelezettségek teljes körét.

A bérbeadó, a bérlő cégek munkavállalóival kapcsolatos munka- és tűzvédelmi feladatokat a helyiségek bérbeadásával nem vállalja és nem is vállalhatja át, így a bérlő (mint munkáltató) kötelezettsége nem változik, az említett munkáltatói feladatok teljesítése és dokumentumok (pl: munkahelyi kockázatértékelés, egyéni védőeszköz juttatás rendje stb.) elkészítésének/készíttetésének tekintetében.

Fontos tűzvédelmi kötelezettség, hogy amennyiben a bérlő 5 fő munkavállalót foglalkoztat, szükség van önálló Tűzvédelmi Szabályzatra is, amelynek hatálya a bérelt helyiségekre is ki kell, hogy terjedjen, valamint összhangban kell lennie, a bérbeadó által előírt szabályzattal.

A bérleménnyel kapcsolatos bérlői és bérbeadói kötelezettségeket a bérleti szerződés tartalmazza részletesen, amely kitér többek között a villamos hálózatok, klímaberendezések, liftek felülvizsgálatára, karbantartására, a bérlemény takarítására is.

Ajánlatkérés

Amennyiben nem rendelkezik megfelelő végzettségű munkavállalóval, vagy nem áll szerződéses kapcsolatban külső szolgáltatóval, vagy szolgáltatót szeretne váltani és szeretne ajánlatot kérni, akkor az alábbi sárga kiemelésre kattintva elolvashatja, hogy milyen adatok megadása szükséges az ajánlatkéréshez!

Társas vállalkozások esetén:

  • Cég neve:                                          
  • Fő tevékenysége:                                
  • Székhely címe:
  • Telephely címe (munkavégzés helye):  
  • Postázási címe:                                
  • Cégjegyzék száma:                             
  • Bankszámla száma:                            
  • Adószáma:                                          
  • Képviselője:
  • Kapcsolattartó neve:                        
  • Kapcsolattartó telefonszáma:             
  • Kapcsolattartó e-mailcíme:   

Egyéb szükséges információk:

  • Munkavállalói létszám munkakörbe sorolva, telephely bontásban:
  • Tevékenység részletezése (adott telephelyen mivel foglalkoznak, hány fő milyen munkarendben van foglalkoztatva):
  • Gépek listája, amennyiben gyártásról van szó:
  • Saját munkavállaló végzi a takarítást, vagy külsős cég?
  • Bérlemény az épület/telephely, ahol a munkavégzés történik, vagy saját tulajdon?

Amennyiben az Ajánlatkérőnek nincs konkrét elképzelése, hogy mire vonatkozóan kér ajánlatot, akkor szükségesnek látjuk (cég méretét és tevékenységét tekintve) az időpont egyeztetést egy személyes bejárásra, ahol szakértő kollégáink szemrevételezést követően meghatározzák az ajánlattétel feadattartlamát.

Egyéni vállalkozó esetén:

  • Neve:                                                   
  • Anyja neve:                                         
  • Személy azonosító igazolvány sz.:     
  • Születési helye és ideje:                      
  • Lakcíme:
  • Telephely címe (munkavégzés helye): 
  • Postázási címe:                                           
  • Bankszámla száma:
  • Adószáma:                               
  • Egyéni váll. nyilvántartási száma: 
  • Munkavállalói létszám munkakörbe sorolva, telephely bontásban:      
  • Kapcsolattartó neve:                           
  • Kapcsolattartó telefonszáma:             
  • Kapcsolattartó e-mailcíme:

Egyéb szükséges információk:

  • Munkavállalói létszám munkakörbe sorolva, telephely bontásban:
  • Tevékenység részletezése (adott telephelyen mivel foglalkoznak, hány fő milyen munkarendben van foglalkoztatva):
  • Gépek listája, amennyiben gyártásról van szó:
  • Saját munkavállaló végzi a takarítást, vagy külsős cég?
  • Bérlemény az épület/telephely, ahol a munkavégzés történik, vagy saját tulajdon?

Amennyiben szükségesnek látjuk (cég méretét és tevékenységét tekintve) időpontot egyeztetünk egy személyes bejárásra, ahol szakértő kollégáink szemrevételezést követően meghatározzák az ajánlattétel feadattartlamát.

Ajánlatkérését az ertekesites@ergonom.hu emailcímre küldje el!

 

Híreink

Munkavédelmi és/vagy Tűzvédelmi oktatás online

Tisztelt Érdeklődők!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy amennyiben nem rendelkeznek érvényes Munkabiztonsági és tűzvédelmi szolgáltatásokra vonatkozó megbízási szerződéssel (az Ergonom Kft-vel), melynek része a Munkavédelmi és/vagy Tűzvédelmi oktatás megtartása, akkor 2021.06.14-től adott a lehetőség számukra, hogy a Munkavédelmi és/vagy Tűzvédelmi oktatást online formában igénybe vegyék.

Ez a fajta képzésünk "zárt", vagyis nincs meghirdetett képzési időpont, a Megrendelővel a megrendelést (díjfizetést) követően állapodunk meg a képzés időpontjában. Részletek

Tájékoztatás a veszélyhelyzet alatti működésünkről

A veszélyhelyzet továbbra is fennáll, ezért a Foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásunk igénybevétele előtt, kérjük olvassa el al az alábbi tájékoztatásunkat!

Együttműködésüket előre is köszönjük! Részletek

TÁJÉKOZTATÁS szekszárdi 13. számú háziorvosi körzet betegi részére

Az Ergonom Kft., mint a szekszárdi 13. számú háziorvosi praxis üzemeltetője eleget téve a Tolna Megyei Kormányhivatal kérésének tájékoztatja betegeit, hogy amennyiben még nem regisztráltak az oltásra, azt lehetőségük szerint tegyék meg az alábbi oldalon.
Részletek

Blog

Munkára való alkalmasság

Milyen törvényi előírásoknak kell megfelelni a munkavállalóknak, amikor munkába állnak nap mint nap? Talán egyértelműnek tűnik a kérdés, mégis érdemes tisztában lennünk azzal, hogy kinek milyen kötelezettségei vannak. Összegyűjtöttük, hogy mire kell figyelniük. Olvassák el a témához kapcsolódó blogbejegyzésünket! Részletek

Baleset a munkahelyen

Sajnos a legnagyobb odafigyelés és körültekintő munkavégzés során is előfordulhatnak munkahelyi balesetek. Összegyűjtöttük, hogy mire szükséges figyelni a balesetek megelőzése érdekében, illetve, ha már bekövetkezett a baj, akkor mit tegyenek: Részletek

Milyen feladatai vannak a munkáltatónak, ha munkahelyen veszélyes anyagokat használnak, tárolnak?

A munkahelyen tárolt és használt veszélyes anyagokhoz tartozó biztonsági adatlapokat meg kell őrizni és egyes hatósági ellenőrzések alkalmával ezeket be kell mutatni (ha kérik). A biztonsági adatlap az tartalmaz minden olyan releváns információt, amit az anyag használatával, tárolásával, veszélyességével és a keletkezett veszély elhárításával (bőrre került, szembe került, légtérbe került stb.) kapcsolatban tudni kell. Részletek

Hírlevél feliratkozás